diumenge, 18 de gener de 2015

Motius per a cursar l'assignatura de Comunicació Audiovisual i Multimèdia en Educació Infantil



Actualment, els nens i nenes passen moltes hores amb les noves tecnologies i els mitjans de comunicació. Per aquest fet em pareix crucial l'assignatura de Comunicació Audiovisual i Multimèdia en Educació Infantil que oferta la Universitat de les Illes Balears. 

De fet, puc dir que allò que esperava aprendre matriculant-me a aquesta assignatura tenia que veure amb l'anàlisi dels diferents mitjans de comunicació, per tal de tenir en compte els seus avantatges i inconvenients per a portar a terme activitats més adequades amb els infants. Però, ara que ja l'he finalitzat, puc dir que s'ensenya molt més. A banda, de les característiques, avantatges i inconvenients dels mitjans de comunicació com és la televisió o Internet per exemple, hem aprofundit en molts aspectes relacionats amb el cinema i amb els videojocs. 

Dit això, vull destacar el que ha significat aquestos nous aprenentatges per a mi. El fet és que m'ha ensenyat a mirar amb una visió crítica els diferents programes televisius, el cinema infantil o els videojocs tenint en compte els seus riscos. Cosa que m'ha fet reflexionar sobre la meva infància i la influència que poden haver tingut determinats programes i pel·lícules sobre el meu afàn per arribar a l'edat adulta. Per això, trobo molt  important  l'adequació de cada programa, pel·lícula o videojoc a l'edat del telespectador, espectador o jugador. 

Així, allò més impactant ha estat l'apartat de crítica a les pel·lícules Disney, on un se n'adona de molts missatges ocults que mai havia detectat, a banda d'un canvi de perspectiva on es deixa de veure aquestes pel·lícules com a ideals i una aprèn a mirar amb ulls crítics qualsevol pel·lícula o sèrie abans de posar-la a disposició dels infants. D'aquesta manera, també vull remarcar la importància del paper que tenen les famílies i les persones adultes ja que són les que han de controlar que el que visualitzin els nens estigui adaptat a la seva edat.  

Un altre aspecte que ha incitat a nous aprenentatges relacionats amb les diferents temàtiques ha estat el fòrum, on hem pogut compartir les nostres opinions, aportar nova informació que contrastés aquestes opinions, interactuar amb les companyes, debatre i posar a l'abast dels demés la informació.

A continuació, poso a la vostra disposició alguns dels articles (primer article, segon article, tercer artícle i quart artícle)  que han sorgit als diferents debats del fòrum i alguns vídeos interessants que tracten els missatges ocults de Disney:






A banda, el fet d'haver de realitzar un anàlisi d'una pel·lícula, sèrie televisiva o videojoc  en petit grup i una proposta didàctica per a treballar aquest tema amb els infants també ha estat un apartat molt interessant de la matèria, ja que a partir d'aquesta feina ha de ser un mateix el que ha de detectar els missatges ocults i els valors que realment es volen transmetre tot i estar amagats o ocults. Aquest treball ha resultat prou complicat, sobretot pel que fa a analitzar la sèrie i llavors, pel fet d'ensenyar als infants tant petits com analitzar una sèrie per a fer-los conscients d'allò que és real o allò que és mentida de la informació que reben.

Llavors, puc dir que ha esta a partir dels comentaris i recerques que hem portat a terme al llarg d'aquest semestre que he après a veure amb uns nous ulls, uns ulls de crítica, la informació que reben els infants de diversos recursos. 

En definitiva, m'han agradat molt les diferents experiències que he viscut i sobretot els nous aprenentatges que he adquirit, ja que m'han canviat totalment la meva visió i, tot i estar al tercer any de carrera, ha estat informació totalment nova per a mi que m'ha paregut molt interessant i a més fonamental, no només per als mestres sinó també per a les famílies i totes aquelles persones que tractin amb infants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada